Amikor a felpattanó kavics nyomot hagy az üvegen, akkor a külső réteg reped meg, és légbuborék kerül a rétegek közé. Ennek a buboréknak a szélén megtörik a fény, ezért látható tisztán a repedés. A formáját illetően többféle repedést meg különböztethetünk, a leggyakoribb mind közül a kagylós repedés, kör alakú szélekkel, a középpontban tisztán kivehető az ütés helye, apró luk formájában. Találkozunk még csillag alakú repedéssel, ennél a repedésnél egy pontból több vékony szál indul tetszőleges irányokban. És végül a kombinált repedésnél pedig a kagylósból indulnak meg a vékonyka szálak. Tény, hogy mindegyik repedés problémát jelent, azonban a repedések típusától és mértékétől függ, hogy szükséges a szélvédőcsere vagy elegendő csak a javítás. Ez utóbbit, ha nem végzik szakszerűen akkor akár nagyobb károk is keletkezhetnek a szélvédőn, ezért ajánlott mindenképpen szakemberre bízni, ha pedig az egyetlen megoldás a szélvédőcsere, akkor ne habozzunk a cserével. A szélvédőcsere viszonylag drágább művelet, mint a javítás, azonban sokkal biztosabb, ugyanis a meghibásodott szélvédő helyére egy teljesen új kerül. Aszélvédőcserénél a megrepedt autó üveget ki kell vágni a kocsi karosszériájából. Ez a kivágás történhet kézi, vagy gépi változatban, mindkettő jó megoldást jelent. Amikor ki van vágva a meghibásodott szélvédő, le kell vágni a gépjármű karosszériájában maradt régi ragasztót is, majd csak azt követően helyezhető be az új szélvédő, ha minden régi anyag, ragasztómaradvány stb. megfelelően el van távolítva.